Klachten- en klokkenluidersregeling - Ooms & Elzakkers
s

Klachtensregeling

Klachtenregeling van Ooms & Elzakkers accountants – belastingadviseurs

Als u een klacht heeft ten aanzien van de dienstverlening en/of het handelen van een medewerker van Ooms & Elzakkers dan stellen wij het zeer op prijs als u dit met ons deelt. Wij zullen uw klacht zorgvuldig behandelen. In deze klachtenregeling leest u op welke wijze u een klacht kunt indienen en binnen welke termijn deze behandeld wordt.

 

1. Verantwoordelijkheid directie

De directie is verantwoordelijk voor de behandeling en de registratie van klachten over medewerkers van en/of over uitgevoerde werkzaamheden door Ooms & Elzakkers.

 

2. Behandeling en registratie van klachten

Met de behandeling en registratie van klachten wordt in eerste instantie de directie belast. De directie:

  • onderzoekt de ontvangen klacht en neemt kennis van alle relevante opdrachtdocumentatie;
  • informeert en adviseert het dagelijks bestuur over de ontvangen klacht.

Mocht de klacht betrekking hebben op de dienstverlening en/of het handelen van de directie zelf dan zal de klacht worden behandeld door onze externe kwaliteitsadviseur.

 

3. Indienen van een klacht

Een klacht moet schriftelijk via het postadres (Bergrand 228, 4707 AT Roosendaal) ter attentie van de directie worden ingediend en ondertekend en bevat tenminste:

  • de naam en adres van de indiener;
  • een dagtekening;
  • een duidelijke omschrijving van de aanleiding van de klacht;
  • naam van de medewerker tegen wie de klacht zich richt;
  • datum van ontstaan van de klacht.

Bij een klacht dienen afschriften te worden verstuurd van alle documenten die relevant (kunnen) zijn voor de beoordeling van de klacht. Dat betekent in ieder geval afschriften van de documenten waarnaar in de klacht wordt verwezen.

 

Klachten die mondeling worden ingediend zijn niet ontvankelijk.

 

4. Afhandeling klacht

  • De directie zorgt ervoor dat de indiener van een klacht, binnen twee weken na ontvangst daarvan een ontvangstbevestiging en informatie over de procedure van de klantbehandeling wordt toegezonden.
  • Als de klacht niet voldoet aan de bij 3. geformuleerde eisen, wordt de klager binnen een redelijke termijn na ontvangst daarvan in de gelegenheid gesteld om het verzuim binnen een redelijke termijn te herstellen.
  • Anoniem klagen is niet mogelijk.
  • Als de klager binnen genoemde redelijke termijn niet overgaat tot herstel van het verzuim, kan de directie besluiten de klacht buiten behandeling te laten.